Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Quinoa z pesto, szpinakiem i pomidorkiem

Składniki:

  • 1 szklanka quinoa, przepłukać
  • 2 szklanki wody lub bulionu warzywnego
  • duża garść świeżego szpinaku
  • 1 średni pomidor
  • 2 czubate łyżki pesto (dowolne)
  • 1/2 łyżeczki świeżego soku z cytryny lub limonki
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 łyżki świeżego tartym parmezanem lub drożdże odżywcze (niekoniecznie)

Przygotowanie:

Gotuj quinoa bulionu warzywnego lub w wodzie, pod przykryciem (2 miarki wody na 1 miarkę kaszy), przez 10-12 minut, aż quinoa jest prawie ugotowana. Dodaj świeży szpinak i gotuj 3-4 minuty (szpinak powinien zwiędnąć).

Zdejmij z ognia i wymieszaj z pesto, posiekanym pomidoremi skrop sokiem z limonki, dopraw dobrze solą (polecam himalajską lub morską) i pieprzem do smaku.

Udekoruj świeżo tartym parmezanem, lub wymieszaj z odrobiną drożdży odżywczych dla dodatkowego smaku (i zastrzyk B12 dla wegan!)

Napar z kwiatów rumianku: 2 łyżki suszonych kwiatów rumianku zalej 2 szklankami wrzącej wody i odstaw pod przykryciem na 10 minut. Przecedź.   - do picia: po pół ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     331428 / 2 / 3
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI