Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Pasztet pomidorowy

  • 200g ciecierzycy (przed ugotowaniem)
  • 300g warzyw (marchewka, seler korzeniowy, pietruszka, por, pieczarki)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 0,5 lub 0,75 puszki pomidorów krojonych (raczej odsączone) lub 1/2 szklanki przecieru pomidorowego)
  • 2 łyżki oleju (rzepakowy, oliwa z oliwek) + odrobina do posmarowania blaszki
  • 2 jajka
  • sól, pieprz, kurkuma, gałka muszkatołowa, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie, vegeta natur lub domowa
  • sok z 0,5 cytryny
  • 2-3 łyżki bułki tartej (z chleba pełnoziarnistego) lub otrąb owsianych + odrobina do posypania blaszki

Ciecierzycę namocz na 12 godzin. Przepłucz. Gotuj w świeżej wodzie, z liściem laurowym i zielem angielskim (2 szt.) i 6 ziarenkami pieprzu ziarnistego do czasu, aż ciecierzyca będzie się rozpływać w palcach (możesz na koniec posolić). Liść laurowy wyjmij, resztę przypraw pozostaw. Cebulę, czosnek i pieczarki posiekaj i podsmaż na odrobinie oliwy. Zmiksuj z ciecierzycą i pozostałymi składnikami. Dodaj olej, przecier lub pomidory, sok z cytryny i jeszcze miksuj chwilę. Przypraw do smaku. Na sam koniec dodaj jajka. Wszystko wymieszaj. Masa będzie dość luźna, ale taka ma być. Keksówkę przetrzyj papierem z oliwą, obsyp bułką tartą, wyłóż masę, wyrównaj wierzch. Wstaw do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Piecz do zbrązowienia wierzchu, czyli ok. 50-60 minut.  Ostudź w ciepłym piekarniku.

Słowo \"sukces\" można odmienić na wiele sposobów. Dla każdego z nas sukces oznacza coś innego. Czasem jest to zdrowie lub rodzina, czasem dobry wygląd lub dobre finanse, ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     344469 / 56 / 3
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI