Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Pasztet pomidorowy

  • 200g ciecierzycy (przed ugotowaniem)
  • 300g warzyw (marchewka, seler korzeniowy, pietruszka, por, pieczarki)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 0,5 lub 0,75 puszki pomidorów krojonych (raczej odsączone) lub 1/2 szklanki przecieru pomidorowego)
  • 2 łyżki oleju (rzepakowy, oliwa z oliwek) + odrobina do posmarowania blaszki
  • 2 jajka
  • sól, pieprz, kurkuma, gałka muszkatołowa, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie, vegeta natur lub domowa
  • sok z 0,5 cytryny
  • 2-3 łyżki bułki tartej (z chleba pełnoziarnistego) lub otrąb owsianych + odrobina do posypania blaszki

Ciecierzycę namocz na 12 godzin. Przepłucz. Gotuj w świeżej wodzie, z liściem laurowym i zielem angielskim (2 szt.) i 6 ziarenkami pieprzu ziarnistego do czasu, aż ciecierzyca będzie się rozpływać w palcach (możesz na koniec posolić). Liść laurowy wyjmij, resztę przypraw pozostaw. Cebulę, czosnek i pieczarki posiekaj i podsmaż na odrobinie oliwy. Zmiksuj z ciecierzycą i pozostałymi składnikami. Dodaj olej, przecier lub pomidory, sok z cytryny i jeszcze miksuj chwilę. Przypraw do smaku. Na sam koniec dodaj jajka. Wszystko wymieszaj. Masa będzie dość luźna, ale taka ma być. Keksówkę przetrzyj papierem z oliwą, obsyp bułką tartą, wyłóż masę, wyrównaj wierzch. Wstaw do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Piecz do zbrązowienia wierzchu, czyli ok. 50-60 minut.  Ostudź w ciepłym piekarniku.

Sałaty są niezaprzeczalnie dobrym źródłem witamin i minerałów. Mają również niewiele kalorii. Mają tak wiele odmian, że każdy znajdzie coś dla siebie. W sklepach ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     339265 / 49 / 5
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI