Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Chleb bez mąki, drożdży i zakwasu! 

 

- 500 g niepalonej kaszy gryczanej 

                  lub 400 g gryczanej + 100 g jaglanej

                  lub 400 g gryczanej + 100 g płatków owsianych

- woda do namoczenia kaszy (ok. 600-700 ml) 

 

- 1,5 łyżki soli himalajskiej/morskiej 

+ opcjonalnie: - 1 garść pestek słonecznika lub innych nasion


1. Kaszę gryczaną zalewamy wodą - taką ilością, żeby j zakryć - ok. 650-700 ml.

 

2. Zostawiamy kaszę na ok. 24 godziny w przykrytej ściereczką misce i - jeśli będzie taka konieczność - dolewamy po trochu wodę, by kasza była cały czas zanurzona w wodzie.

 

3. Całość - kaszę i wodę przelewamy kaszę do blendera (odlej wodę, jeśli została na wierzchu) i miksujemy na gładką masę - o konsystencji budyniu. Doprawiamy solą, ew. ulubionymi przyprawami. Dodajemy pestki/inne nasiona.

 

4. Ciasto chlebowe przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia (nie trzeba jej natłuszczać) - ja używam silikonowej (bez papieru) i zostawiamy na kolejne 24 godziny - w spokojnym miejscu, żeby ciasto wyrosło. Ja najczęściej zostawiam po prostu w piekarniku.

 

5. Po wyrośnięciu (powinien pojawić się wypukły brzuszek) - pieczemy chleb w piekarniku w temp. ok. 210 st. przez ok. 50 minut.

 

6. Kroimy po wystudzeniu. Chleb wychodzi pyszny, z chrupiącą skórką.

 

Sauna sucha  Sauna parowa  Sauna Infrared  CHARARKTERYSTYKA  WILGOTNOŚĆ  do 10% wilgotności do 100% wilgotności powietrza 40 ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     323059 / 8 / 3
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI