Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Chleb bez mąki, drożdży i zakwasu! 

 

- 500 g niepalonej kaszy gryczanej 

                  lub 400 g gryczanej + 100 g jaglanej

                  lub 400 g gryczanej + 100 g płatków owsianych

- woda do namoczenia kaszy (ok. 600-700 ml) 

 

- 1,5 łyżki soli himalajskiej/morskiej 

+ opcjonalnie: - 1 garść pestek słonecznika lub innych nasion


1. Kaszę gryczaną zalewamy wodą - taką ilością, żeby j zakryć - ok. 650-700 ml.

 

2. Zostawiamy kaszę na ok. 24 godziny w przykrytej ściereczką misce i - jeśli będzie taka konieczność - dolewamy po trochu wodę, by kasza była cały czas zanurzona w wodzie.

 

3. Całość - kaszę i wodę przelewamy kaszę do blendera (odlej wodę, jeśli została na wierzchu) i miksujemy na gładką masę - o konsystencji budyniu. Doprawiamy solą, ew. ulubionymi przyprawami. Dodajemy pestki/inne nasiona.

 

4. Ciasto chlebowe przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia (nie trzeba jej natłuszczać) - ja używam silikonowej (bez papieru) i zostawiamy na kolejne 24 godziny - w spokojnym miejscu, żeby ciasto wyrosło. Ja najczęściej zostawiam po prostu w piekarniku.

 

5. Po wyrośnięciu (powinien pojawić się wypukły brzuszek) - pieczemy chleb w piekarniku w temp. ok. 210 st. przez ok. 50 minut.

 

6. Kroimy po wystudzeniu. Chleb wychodzi pyszny, z chrupiącą skórką.

 

  Oto kilka trików, które zapewnią Ci optyczne wyszczuplenie!   - skup się na eksponowaniu twoich atutów np. jeśli masz zgrabne nogi, śmiało załóż krótszą ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2019 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     364030 / 30 / 4
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI