Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Ogórki małosolne 

Składniki:  

  • 2 kg ogórków  
  • 70 g soli  
  • 6 ząbków czosnku  
  • 1 łyżeczka gorczycy 
  • 2 gałązki kopru  
  • kilka liści wiśni, winorośli lub czarnej porzeczki  
  • kawałek korzenia chrzanu 

 

ogórki małosolne kiszone ogórki kwaszone ogórki ogórki na odchudzanie

Przygotowanie:  

Ogórki umyj. Zagotuj 1,5 l wody z solą i ostudź. Ogórki ułóż w kamiennym garnku, przekładając liśćmi, gorczycą, czosnkiem i kawałkami oczyszczonego chrzanu.   

Ogórki zalej ostudzoną solanką, nakryj talerzem, przyłóż ciężarem i odstaw. Po 3-4 dniach ogórki są gotowe.   

Chcąc przyspieszyć kwaszenie, należy obciąć końce ogórków lub zalać gorącą solanką. Najlepsze do kwaszenia są ogórki jednakowej wielkości, małe i jędrne.  

Słowo \"sukces\" można odmienić na wiele sposobów. Dla każdego z nas sukces oznacza coś innego. Czasem jest to zdrowie lub rodzina, czasem dobry wygląd lub dobre finanse, ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     312734 / 61 / 6