Gotuj zdrowo / wszystkie grupy

Ogórki małosolne 

Składniki:  

  • 2 kg ogórków  
  • 70 g soli  
  • 6 ząbków czosnku  
  • 1 łyżeczka gorczycy 
  • 2 gałązki kopru  
  • kilka liści wiśni, winorośli lub czarnej porzeczki  
  • kawałek korzenia chrzanu 

 

ogórki małosolne kiszone ogórki kwaszone ogórki ogórki na odchudzanie

Przygotowanie:  

Ogórki umyj. Zagotuj 1,5 l wody z solą i ostudź. Ogórki ułóż w kamiennym garnku, przekładając liśćmi, gorczycą, czosnkiem i kawałkami oczyszczonego chrzanu.   

Ogórki zalej ostudzoną solanką, nakryj talerzem, przyłóż ciężarem i odstaw. Po 3-4 dniach ogórki są gotowe.   

Chcąc przyspieszyć kwaszenie, należy obciąć końce ogórków lub zalać gorącą solanką. Najlepsze do kwaszenia są ogórki jednakowej wielkości, małe i jędrne.  

  Tabata. Trening trwający zaledwie 4 minuty, ale swoją intensywnością zastępujący godzinę ćwiczeń. Jest skuteczny w spalaniu tkanki tłuszczowej oraz znacznie ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     331943 / 324 / 16
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI