Magda Radzi / wszystkie grupy

Przyprawy dobre na wszystko cz. 2 czyli co do czego ...

przyprawy przyprawy na odchudzanie odchudzające przyprawy dieta 3d dieta chili dieta 3d chili

 

Przyprawianie to prawdziwa sztuka!

... jeśli więc chcesz dodać smaku swoim potrawom

... poczuć zapachy kuchni świata

... a czasem poczuć się jak w kuchni babci

... jeśli uczysz się gotować

... i też jeśli gotujesz wiele lat

... jeśli szukasz nowych pomysłów

... chcesz wzbogacić swoją dietę (np. lepiej trawić)

... masz zamiar wyrzucić solniczkę

 

No to, co do czego:

Baranina: cynamon, czosnek, goździki, rozmaryn, imbir, kminek, ziele angielskie, curry, liść laurowy, gałka muszkatołowa, majeranek, estragon, pietruszka, mięta, zmielona kolendra

 

Cielęcina: gałka muszkatołowa, ziele angielskie, liść laurowy, tymianek

 

Drób: gorczyca, czosnek, pieprz cayenne, estragon, zioła prowansalskie, rozmaryn, papryka, majeranek, babka płesznik, kurkuma, ziele angielskie, curry, liść laurowy, tymianek (kaczka), majeranek (kurczak z rożna), majeranek (gęś), oregano, czarny pieprz, pietruszka, mielona kolendra

 

Indyk: sól, pieprz, drobno siekany czosnek (nadają mięsu delikatny, lekko słodkawy smak indyk a'la

dziczyzna: czosnek, grubo mielony pieprz, sól, pokruszony drobno liść laurowy, jałowiec (pierś nabiera wykwintnego smaku, a udka smakują jak dziczyzna)

 

Indyk po węgiersku: sól, pieprzs cayenne, czosnek, papryka ostra i słodka (przyjemny, wytrawny smak) indyk wyśmienicie: miód, sól i pieprz, sok z cytryny, siekany imbir, curry (miód pogrzewany w wysokiej temperaturze traci słodki smak, nadając wyśmienity smak mięsu)

 

Dziczyzna: rozmaryn, imbir, kminek, ziele angielskie, mielona kolendra, tymianek, jałowiec, liście laurowe, pieprz, goździki

 

Jagnięcina: rozmaryn, liść laurowy

 

Wieprzowina: rozmaryn, majeranek, kminek, ziele angielskie, curry, liść laurowy, pietruszka, mielona kolendra

 

Wołowina: kminek (gulasz), czosnek, goździki, liść laurowy, gałka muszkatołowa (gulasz), tymianek, estragon, tymianek, pietruszka

 

Mięsa mielone: majeranek, zioła prowansalskie, ziele angielskie, tymianek, pietruszka, koper, papryka w proszku

 

Pasztet: gałka muszkatołowa, mielona kolendra, tymianek, majeranek, pieprz czarny i ziołowy

 

Pieczeń: zioła prowansalskie, imbir, majeranek, rozmaryn, liść laurowy

 

Ryby, owoce morza: koper, koper włoski, imbir, estragon, zioła prowansalskie, papryka słodka, ziele angielskie, liść laurowy (gotowane ryby), kolendra, tymianek, jako element marynaty jałowiec i goździki, majeranek, czosnek, cebula, bazylia, rozmaryn

 

Smalec: majeranek

 

Galareta: liść laurowy, pieprz ziarnisty, ziele angielskie

 

Sosy: estragon, trybulka, pietruszka, majeranek, gałka muszkatołowa, kurkuma, ziele angielskie, curry, ziele angielskie, tymianek, majeranek, rozmaryn (ciemne sosy), mięta, mielona kolendra, koperek, liść laurowy

 

Zupy: liść laurowy, pietruszka, koper ogrodowy, majeranek (szczególnie ziemniaczana, grochowa i fasolowa, żurek, flaki), zioła prowansalskie, pieprz czarny (ziarnisty do rosołu), rozmaryn, papryka słodka, imbir, ziele angielskie, liść laurowy, tymianek (szczególnie fasolowa i grochowa, ciężkie zupy), kurkuma (zupy kremowe), majeranek (grochówka, fasolówka), koper kolendra świeża

 

Warzywa: estragon, papryka słodka, gałka muszkatołowa, ziele angielskie, curry, tymianek, majeranek, mielona kolendra, koper sałatki, surówki - zioła prowansalskie, majeranek, papryka, czosnek, oregano, tymianek, bazylia, cząber, nagietek, pietruszka, koperek

 

Warzywa liściaste: czosnek, ocet jabłkowy, koper, tymianek (sałaty)

 

Cebula: bazylia

 

Czosnek: rozmaryn, bazylia

 

Fasola: kminek, kurkuma, cząber, majeranek

 

Groch: kolendra, cząber, majeranek, kurkuma

 

Grzyby: liść laurowy, rozmaryn

 

Kabaczek: cynamon, goździki, imbir

 

Kapusta: anyż, imbir, ocet jabłkowy, kminek (zmniejsza zapach kapusty przy gotowaniu), kolendra, gałka muszkatołowa, tymianek (bigos)

 

Ogórek: koper, ocet jabłokowy, pietruszka, pieprz mielony

 

Pomidory: bazylia, tymianek

 

Soja: kurkuma, cząber, majeranek

 

Szpinak: ałka muszkatołowa, ziele angielskie sproszkowane, pieprz mielony czarny, mięta

 

Ziemniaki: kminek, rozmaryn (pieczone), majeranek, pietruszka, koper

 

Marynaty: (warzywa, grzyby): ziele angielskie, liść laurowy, kolendra, kurkuma (ożywia kolor marynowanych warzyw), tymianek, cząber, estragon (kiszone ogórki), koperek (ogórki, kapusta)

 

Desery owocowe: gałka muszkatołowa, anyż, wanilia, cynamon, goździki, kardamon, mięta

 

Farsze: majeranek, gałka muszkatołowa, kolendra, tymianek

 

Nabiał: Jajka, omlety - pietruszka, kminek, gorczyca, zioła prowansalskie, papryka słodka, kurkuma, curry, gałka muszkatołowa, cząber, czosnek, wiesiołek, bazylia, koperek, pieprz, mięta, gorczyca, estragon

 

Jogurty: mięta, cynamon

  

Masło ziołowe: rozmaryn, bazylia, suszone pomidory, czosnek niedżwiedzi

 

Sery: papryka słodka, kminek, kolendra, gałka muszkatołowa, majeranek, pietruszka, czarnuszka

 

Twarożki: zioła prowansalskie, kminek, tymianek, cząber, czosnek, wiesiołek, bazylia, koperek, pieprz, mięta, gorczyca, czarnuszka lub na słodko: cynamon, wanilia, ziele angielskie w proszku

 

Kasze, ryż, makarony: bazylia, oregano, tymianek, cząber czy natka pietruszki, chili, pieprz czarny, pieprz ziołowy, papryka słodka kurkuma 

 

Pieczywo: kminek, anyż, czarnuszka, czonek niedźwiedzi

 

Pizza: tymianek, zioła prowansalskie, bazylia, oregano

 

Ryż: papryka słodka, imbir, kurkuma (barwi na pomarańczowy kolor), curry, gałka muszkatołowa

  

Kompot: ziele angielskie poprawia jego smak, gałka muszkatołowa, wanilia, cynamon

 

Kawa: wanilia, gałka muszkatołowa, kardamon, cynamon, goździki

 

Wino grzane: goździki, gałka muszkatołowa, cynamon, imbir

 

Ciastka: imbir, wzmacnia smak ciast, anyż, wanilia

 

Ciasta: gałka muszkatołowa, odrobina kurkumy poprawi kolor ciasta na złocisty (drożdżowe i biszkoptowe), anyż, wanilia

 

Herbatniki: imbir, wanilia, cynamon

 

Lody: mięta, cynamon, wanilia, kurkuma do bananowych

  

Pierniki: imbir, gałka muszkatołowa, ziele angielskie (wzmacnia smak pierników), cynamon, goździki

Można go zlikwidować nie tylko po przez wietrzenie, ale także zagotowując w odkrytym naczyniu miętę, tymianek lub majeranek albo też odrobinę korzeni - cynamonu ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     323111 / 16 / 4
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI