Magda Radzi / wszystkie grupy

Przyprawy dobre na wszystko cz. 2 czyli co do czego ...

przyprawy przyprawy na odchudzanie odchudzające przyprawy dieta 3d dieta chili dieta 3d chili

Przyprawy dobre na wszystko cz. 2 czyli co do czego...

 

Przyprawianie to prawdziwa sztuka!

... jeśli więc chcesz dodać smaku swoim potrawom

... sprawić, by Twoja kuchnia zapachem i smakiem przypominała najwykwintniejsze kuchnie świata

... dopiero uczysz się gotować lub gotujesz wiele lat

... chcesz czasem poczuć się egzotyczne, a czasem jak w babcinej kuchni

... jeśli szukasz nowych pomysłów

... chcesz wzbogacić swoją dietę

... masz zamiar wyrzucić solniczkę

 

- przeczytaj nasze wskazówki!

 

Mięsa:

Baranina ? cynamon, czosnek, goździki, rozmaryn, imbir, kminek, ziele angielskie, curry, liść laurowy, gałka muszkatołowa, majeranek, estragon, pietruszka, mięta, zmielona kolendra

 

Cielęcina ? gałka muszkatołowa, ziele angielskie, liść laurowy, tymianek

 

Drób ? gorczyca, czosnek, pieprz cayenne, estragon, zioła prowansalskie, rozmaryn, papryka, majeranek, babka płesznik, kurkuma, ziele angielskie, curry, liść laurowy, tymianek (kaczka), majeranek (kurczak z rożna), majeranek (gęś), oregano, czarny pieprz, pietruszka, mielona kolendra

 

Indyk: sól, pieprz, drobno siekany czosnek (nadają mięsu delikatny, lekko słodkawy smak indyk a'la

dziczyzna: czosnek, grubo mielony pieprz, sól, pokruszony drobno liść laurowy, jałowiec (pierś nabiera wykwintnego smaku, a udka smakują jak dziczyzna)

 

Indyk po węgiersku: sól, pieprzs cayenne, czosnek, papryka ostra i słodka (przyjemny, wytrawny smak) indyk wyśmienicie: miód, sól i pieprz, sok z cytryny, siekany imbir, curry (miód pogrzewany w wysokiej temperaturze traci słodki smak, nadając wyśmienity smak mięsu)

 

Dziczyzna ? rozmaryn, imbir, kminek, ziele angielskie, mielona kolendra, tymianek, jałowiec, liście laurowe, pieprz, goździki

 

Jagnięcina ? rozmaryn, liść laurowy

 

Wieprzowina ? rozmaryn, majeranek, kminek, ziele angielskie, curry, liść laurowy, pietruszka, mielona kolendra

 

Wołowina ? kminek (gulasz), czosnek, goździki, liść laurowy, gałka muszkatołowa (gulasz), tymianek, estragon, tymianek, pietruszka

 

Mięsa Mielone ? zioła prowansalskie, ziele angielskie, tymianek, pietruszka, koper

 

Pasztet ? gałka muszkatołowa, mielona kolendra, tymianek, majeranek

 

Pieczeń ? zioła prowansalskie, imbir, majeranek, rozmaryn, liść laurowy

 

Ryby, owoce morza: koper, koper włoski, imbir, estragon, zioła prowansalskie, papryka słodka, ziele angielskie, liść laurowy (gotowane ryby), kolendra, tymianek, jako element marynaty jałowiec i goździki, majeranek, czosnek, cebula, bazylia, rozmaryn

 

Inne:

 

Smalec ? majeranek

 

Galareta ? liść laurowy, pieprz ziarnisty, ziele angielskie

 

Sosy: estragon, trybulka, pietruszka, majeranek, gałka muszkatołowa, kurkuma, ziele angielskie, curry, ziele angielskie, tymianek, majeranek, rozmaryn (ciemne sosy), mięta, mielona kolendra, koperek, liść laurowy

 

Zupy: liść laurowy, pietruszka, koper ogrodowy, majeranek (szczególnie ziemniaczana, grochowa i fasolowa, żurek, flaki), zioła prowansalskie, pieprz czarny (ziarnisty do rosołu), rozmaryn, papryka słodka, imbir, ziele angielskie, liść laurowy, tymianek (szczególnie fasolowa i grochowa, ciężkie zupy), kurkuma (zupy kremowe), majeranek (grochówka, fasolówka), koper

 

Warzywa: estragon, papryka słodka, gałka muszkatołowa, ziele angielskie, curry, tymianek, majeranek, mielona kolendra, koper sałatki, surówki - zioła prowansalskie, majeranek, papryka, czosnek, oregano, tymianek, bazylia, cząber, nagietek, pietruszka, koperek warzywa liściaste ? czosnek, ocet jabłkowy, koper, tymianek (sałaty) Cebula - bazylia Czosnek - rozmaryn, bazylia Fasola ? kminek, kurkuma, cząber, majeranek Groch ? kolendra, cząber, majeranek

 

Grzyby ? liść laurowy, rozmaryn

 

Kabaczek ? cynamon, goździki, imbir Kapusta ? anyż, imbir, ocet jabłkowy, kminek (zmniejsza zapach kapusty przy gotowaniu), kolendra, gałka muszkatołowa, tymianek (bigos)

 

Ogórek - koper, ocet jabłokowy, pietruszka, pieprz mielony

 

Pomidory ? bazylia, tymianek

 

Soja ? kurkuma, cząber, majeranek

 

Szpinak ? gałka muszkatołowa, ziele angielskie sproszkowane, pieprz mielony, mięta

 

Ziemniaki ? kminek, rozmaryn (pieczone), majeranek, pietruszka, koper

 

Marynaty: (warzywa, grzyby) ? ziele angielskie, liść laurowy (max. 2 listki), kolendra, kurkuma (ożywia kolor marynowanych warzyw), tymianek, cząber, estragon (kiszone ogórki), koperek (ogórki, kapusta)

 

Owoce: Desery owocowe ? gałka muszkatołowa, anyż, wanilia, cynamon, goździki, kardamon, mięta

 

Farsze: majeranek, gałka muszkatołowa, kolendra, tymianek

 

Nabiał: Jajka, omlety - pietruszka, kminek, gorczyca, zioła prowansalskie, papryka słodka, kurkuma, curry, gałka muszkatołowa, cząber, czosnek, wiesiołek, bazylia, koperek, pieprz, mięta, gorczyca, estragon

 

Jogurty - mięta Masło ziołowe ? rozmaryn, bazylia Sery ? papryka słodka, kminek, kolendra, gałka muszkatołowa, majeranek, pietruszka

 

Twarożki ? zioła prowansalskie, kminek, tymianek, cząber, czosnek, wiesiołek, bazylia, koperek, pieprz, mięta, gorczyca

 

Zbożowe, kasze, makarony, ryż: (wkrótce)

 

Pieczywo - kminek, anyż

 

Pizza ? tymianek,zioła prowansalskie, bazylia, oregano

 

Ryż ? papryka słodka, imbir, kurkuma (barwi na pomarańczowy kolor), curry, gałka muszkatołowa

 

Zapiekanki ? zioła prowansalskie

 

Napoje: Kompot - ziele angielskie poprawia jego smak, gałka muszkatołowa, wanilia

 

Kawa ? wanilia, gałka muszkatołowa, kardamon, cynamon, goździki

 

Poncz ? gałka muszkatołowa Wino grzane ? goździki, gałka muszkatołowa , cynamon

 

Słodycze:

 

Ciastka ? imbir, wzmacnia smak ciast, anyż, wanilia

 

Ciasta ? gałka muszkatołowa, odrobina kurkumy poprawi kolor ciasta na złocisty (drożdżowe i biszkoptowe), anyż, wanilia

 

Herbatniki ? imbir, wanilia Lody - mięta, cynamon, wanilia

 

Pierniki ? imbir, gałka muszkatołowa, ziele angielskie, wzmacnia smak pierników, cynamon, goździki

  Żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce! zwykł mówić Kubuś Puchatek.    Siedzisz lub leżysz i myślisz "jak mi się nic nie chce". Nic mi się nie chce, ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     315655 / 45 / 6
REGULAMIN ~ POLITYKA PLIKÓW COOKIE