Magda Radzi / wszystkie grupy

Święta bez dodatkowych kilogramów - pomocne wskazówki

Oto kilka pomocnych zasad:

1. Nie śpiesz się - jedz powoli, delektuj się smakiem, pamiętaj że uczucie sytości pojawia się dopiero po ok. 20 minutach; jeśli szybko zjesz narazisz sie na dokładkę!

2. Możesz spróbować wszystkiego - ale uważaj na ilość.

3. Napoje - wybieraj wodę, omijaj słodkie, szczególnie gazowane napoje.

4. Przed świątecznym śniadaniem, kolacją, czy obiadem wypij szklankę gazowanej wody mineralnej - będzie Ci łatwiej zapanować nad głodem.

5. Jeśli gotujesz - odchudź swoje dania - mąkę pszenną, gdzie możesz zastąp żytnią lub gryczaną np. w pierogach; zamiast dania podsmażać, odgrzej je w piekarniku, zamiast smażyć np. rybę, przygotuj ją w galarecie lub na parze, czy w warzywach; jeśli już chcesz zjeść rybę smażoną, zdejmij z niej skórkę.

6. Bigos dopraw czerwonym winem, a nie zasmażaną mąką z tłuszczem, gotuj go na chudym mięsie, a nie tłustych skrawkach.

7. Do majonezu w sałatce dodaj jogurtu naturalnego, lub zmniejsz ilość majonezu o co najmnmiej połowę.

8. Ilość cukru w ciastach możesz z powodzeniem zmniejszyć o połowę, bez ryzyka utratu walorów smakowych.

9. Sosów nie zagęszczaj mąką, lecz odparowuj z nich wodę, nie będziesz wtedy potrzebować ani zasmażki, ani dodatkowej soli.

10. Sól zastępuj ziołami, gdzie tylko się da.

11. Bierz jak najmniejsze kawałki, zaspokoisz swoją chęć spróbowania i zjesz mniej.

12. Usuń widoczny tłuszcz z mięsa, zdrap dyskretnie lukier z ciateczek, pozbądź sie polewy z ciasta, odsącz śledzika z oleju.

13. Unikaj alkoholu - ma dużo pustych kalorii z łatwością zamienianych przez organizm w tłuszcz, polecamy czerwone wino.

14. Śmiej się jak najwięcej - spalisz więcej kalorii!

15. Nie siedź za stołem - idź na spacer, godzina spokojnego spaceru to nawet 120 kcal mniej.

16. Śpij na zdrowie - wyspanie sprzyja lepszej przemianie materii.

17. A jeśli troszkę przytyjesz - NIE MARTW SIĘ - jeśli znalazłaś naszą stronę, masz już sposób na zbędne kilogramy :)

  Oto kilka trików, które zapewnią Ci optyczne wyszczuplenie!   - skup się na eksponowaniu twoich atutów np. jeśli masz zgrabne nogi, śmiało załóż krótszą ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     331428 / 2 / 3
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI