Magda Radzi / wszystkie grupy

Grillowanie - kilka rad dla zdrowego grillowania 

gril grill zdrowy grill zdrowe potrawy z grilla zdrowe grillowanie odchudzanie

Jak co roku, pierwszy weekend majowy jest oficjalnym rozpoczęciem sezonu. Warto jednak wiedzieć, co zrobić, aby dania z grilla były pyszne, a przede wszystkim zdrowe!

 

Oto kilka ważnych zasad grillowania light:

 

1. Wybieraj mięso, które nie jest tłuste - indyka, chudą wołowinę lub ryby. Grillowanie tłustszego mięsa spowoduje, że częściowo straci ono tłuszcz, ale nie całkiem!

 

2. Pamiętaj o porcji warzyw! Do każdego mięsa podaj miskę sałaty lub świeżych warzyw lub zjedz grillowane warzywa.

 

3. Rozgrzej grill do odpowiedniej temperatury. Dobra temperatura: węgiel drzewny pokrył się szarym popiołem lub umieść dłoń 15 cm nad grillem, jeśli jest zbyt gorąco, aby wytrzymać temperatura jest odpowiednia. W wysokiej temperaturze szybko ścina się białko (tworzy się tzw. skórka) i wszystkie smaki oraz soki pozostają wewnątrz. Mięso położone na zbyt zimnym grillu gotuje się, wyciekają z niego soki, robi się twarde, suche i niesmaczne.

 

4. Mięso zamarynowane przed grillowaniem zyskuje na smaku. Marynuj min. w occie (mięso skruszeje), odrobinie oliwy(mięso będzie soczyste i nie wysuszy się) oraz czosnku (nada wspaniałego aromatu). Mięso posól jak najpóźniej (posolone wcześniej znacznie traci ono na smaku).

 

5. Pamiętaj, że połączenie tłustego jedzenia i alkoholu to bardzo duże obciążenie dla każdego żołądka i wątroby. 

 

Zasady bezpiecznego, zdrowego grillowania:

 

1.Grilluj nad żarem, a nie nad ogniem! Używaj wyłącznie węgla drzewnego.

 

2. Nie jedz produktów przypalonych lub spalonych. W powłoce węglowej gromadzą się substancje rakotwórcze.

 

3. Dbaj o higienę. Zawsze myj ręce. Nie używaj tych samych naczyń do mięsa surowego i grillowanego. Zatrucie bakteriami może grozić: bólem brzucha, biegunką, zawrotami głowy, mdłościami i wymiotami (i to tylko niektóre objawy!)

 

4. Dobrze wysmaż mięso, unikniesz w ten sposób bakterii chorobotwórczych, znajdujących się z niedopieczonym mięsie. Odrobina alkoholu podana do dań z grilla także łagodzi wpływ takich bakterii na nasz organizm.

 

5. Nie kładź mięsa bezpośrednio na ruszcie ? używaj tacek, dodatkowego rusztu i innych. W ten sposób unikniesz osiadania na Twoim daniu szkodliwych związków ulatniających się z kapiącego na węgiel gorącego tłuszczu.

 

6. Ważne jest właściwe przechowywanie mięsa przed pieczeniem - lodówka, lodówka turystyczna.

 

7. Jeśli kupujemy przyrządzone mięso (w przyprawach, porcjowane) ? to tylko u sprawdzonego producenta. Zwracajmy uwagę, żeby mięso, marynaty i przyprawy były dobrej jakości.

 

8. Używaj naturalnych podpałek, które spalają się całkowicie i nie mają zapachu. W przeciwnym razie mięso może nabrać ich zapachu oraz szkodliwych substancji.

   Ostrzeżenie  W przypadku jakichkolwiek dolegliwości powinniście się udać do lekarza, podane niżej sposoby nie zastąpią konsultacji medycznej!!!      Ból ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2019 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     365676 / 12 / 3
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI