Magda Radzi / wszystkie grupy

Dieta ci pomoże

Zasady lekkiej, zdrowej kuchni:
zdrowa dieta zasady zdrowego odżywiania dieta lekkostrawna
  • Wybieraj chudy nabiał, chude mięso i chude wędliny. Widoczny na mięsie tłuszcz usuwaj przed przyrządzeniem potrawy.
  • Unikaj smażenia. Smażony kotlet jest dwukrotnie bardziej kaloryczny niż ta sama porcja mięsa gotowanego lub duszonego bez tłuszczu. Jeśli od czasu do czasu coś smażysz, używaj nowoczesnych patelni ? teflonowych lub stalowych o grubym dnie, które wymagają minimalnych ilości tłuszczu.
  • Preferuj potrawy gotowane, duszone i pieczone bez tłuszczu.
  • Nie gotuj zup na mięsie ani na kościach, ponieważ pobudzają apetyt. Dla dbających o linię najbardziej wskazane są zupy na wywarach warzywnych.
  • Smaruj pieczywo jak najcieniej masłem.
  • Zrezygnuj z kalorycznych ciast i deserów z kremami.
  • Nie gaś pragnienia colą, ani innymi słodkimi napojami. Wypijając litr takiego napoju, dostarczysz organizmowi 400-500 kcal, a więc ponad 1/4 zapotrzebowania energetycznego kobiety wykonującej lekką pracę.
  • Tak komponuj posiłki, aby w każdym była porcja warzyw lub owoców.
  • Jedz 4-5 posiłków dziennie; spożywanie tylko 2 razy dziennie dużych porcji sprzyja gromadzeniu się tłuszczu, ponieważ nadprogramowa energia z dużego posiłku "ląduje" w tkance tłuszczowej. Natomiast między posiłkami organizm chętniej korzysta z innych rezerw energetycznych, np. z glikogenu, białek mięśni, niż z zapasów tłuszczu.

Fragment książki "DIETA CI POMOŻE"  

pod redakcją Barbary Lasoty i Bożeny Rutkowskiej 

10 zasad prawidłowego żywienia  

  1. Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę
  2. Jedz o stałych porach (częściej a mniej)!
  3. Dokładnie przeżuwaj i jedz bez pośpiechu
  4. Nie podjadaj między posiłkami (ewentualnie warzywa)
  5. Dzień bez świeżych warzyw i owoców to dzień stracony
  6. Do pracy wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem
  7. Obiad to zapas energii na aktywne popołudnie
  8. Kolację zjadaj wieczorem, ale nie tuż przed snem
  9. Czystą wodą gaś pragnienie
  10. Ruch na co dzień, słodycze od święta

Produkty i potrawy zalecane w diecie redukcyjnej  

  • Napoje: mleko chude 2% tłuszczu, jogurt chudy, kefir chudy, koktajl mleczno-owocowy bez cukru, woda przegotowana, herbata czarna, zielona, ziołowa, owocowa bez cukru, soki z warzyw, owoców
  • Pieczywo: chleb razowy graham, chleb pełnoziarnisty, chrupki
  • Dodatki do pieczywa: chude wędliny (szynka, polędwica, drobiowe), ryby, jaja na miękko (2 w tygodniu), jajecznica, ser twarogowy chudy
  • Zupy: jarzynowe czyste, pomidorowa, grzybowa, chudy rosół, barszcz czerwony
  • Mięso, drób, ryby: mięso chude (cielęcina, młoda wołowina, jagnięcina, królik, kurczak, indyk), chude ryby, potrawy przygotowane w folii, pergaminie, na grillu, bez tłuszczu
  • Potrawy półmięsne i bezmięsne: budynie z mięsa i warzyw, z sera, warzywa faszerowane mięsem
  • Warzywa: wszystkie oprócz wymienionych w "zalecane w umiarkowanych ilościach"
  • Owoce: grejpfruty, jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki, truskawki, morele, poziomki, maliny, pomarańcze, mandarynki, ananasy
  • Desery: kompoty, kisiele, galaretki, leguminy z serka homogenizowanego, jabłka pieczone, surówki owocowe
  • Przyprawy: łagodne: kwasek cytrynowy, koperek zielony, pietruszka, czosnek, cebula, jarzynka, kminek, majeranek, bazylia, zioła prowansalskie

Produkty i potrawy przeciwwskazane!!!  

  • Napoje: wszystkie napoje słodzone cukrem, mocna kawa, napoje z owoców i śmietanki, tłuste mleko, napoje alkoholowe, lemoniada, soki owocowe z cukrem, coca-cola, pepsi z cukrem
  • Pieczywo: wypieki z dodatkiem cukru, chleb na miodzie, biszkopt z cukrem, ciasta kruche, ucierane
  • Dodatki do pieczywa: tłuste wędliny, kiszka, konserwy mięsne, pasztetowa, salceson, miód, dżemy, marmolada, konfitury, tłuste sery podpuszczkowe, ser twarogowy tłusty
  • Zupy: zupy esencjonalne (np. na tłustych wywarach mięsnych, zagęszczane zasmażkami, z dużą ilością śmietany, owocowe z cukrem)
  • Dodatki do zup: duże ilości pieczywa, makaronów, kasz, groszek ptysiowy, kluski francuskie, biszkoptowe
  • Mięso, ryby: tłuste gatunki (wieprzowina, baranina, podroby, gęsi, kaczki), ryby tłuste (węgorz, łosoś), potrawy nasiąknięte tłuszczem (smażone, pieczone, duszone w tradycyjny sposób)
  • Potrawy półmięsne i bezmięsne: potrawy z dodatkiem cukru np. knedle, naleśniki, pierogi, potrawy smażone
  • Warzywa: stare, surówki i warzywa gotowane z dodatkiem dużej ilości majonezu, śmietany, żółtek, cukru
  • Ziemniaki: smażone, chipsy ziemniaczane, frytki
  • Owoce: w syropach, kompoty z cukrem, sałatki owocowe z cukrem, galaretki ze śmietaną i z cukrem
  • Desery: wszystkie desery z cukrem, miodem np. galaretki, kremy, marmolady, wszystkie z dużą zawartością tłuszczu i cukru np. ciasta, torty, pączki, faworki, orzechy, chałwa, czekolada
  • Przyprawy: bardzo ostre, papryka ostra, ocet, chili, musztarda, pieprz

  Znanych jest ponad 10 tys. odmian jabłek. Różnią się one nie tylko wielkością, kształtem, kolorem, ale także smakiem, aromatem i zastosowaniem w kuchni!   Stare ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     345327 / 36 / 10
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI