Magda Radzi / wszystkie grupy

Sposoby na szybkie orzeźwienie 

sposoby na upał szybkie orzeźwienie sposoby na orzeźwienie ochłody

Za oknem letnio, gorąco. Dla niektórych to powód do radości, dla innych utrapienie. Upały naprawdę mogą dać się ze znaki! Powinniśmy pomóc naszemu organizmowi.

 

Poniżej kilka sposobów na radzenie sobie w gorące dni: 

 

1. Pij wodę! Przynajmniej 2 litry wody, a nawet więcej. Organizm broniący się przed wysoką temperaturą uwalnia pot, nasze policzki się rumienią. To dobry powód, żeby sięgnąć po najlepiej niegazowaną wodę mineralną. Pamiętaj, że słodkie bądź gazowane napoje tylko pogorszą sytuację naszego organizmu.

 

2. Spróbuj orzeźwiających smoothies. Kiedy marzy Ci się oszroniona chłodem butelka coli, po której spływają kropelki wody, ale nie chcesz  żeby wielka ilość cukru, doskonałe będzie mieszanka soczystych owoców oraz przyjemnie chłodzących drobinek lodu. 

 

Oto kilka pomysłów: 

 

- Arbuz Shake: arbuz zmiksowany z kostkami lodu (im więcej arbuza, tym lepiej)  

 

- Lemoniada truskawkowa:  

  • 2 garście zmrożonych truskawek
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • szklanka lekko gazowanej wody mineralnej
  • łyżeczka miodu
  • kostki lodu
  • liście mięty (jeśli lubisz)

Wszystkie składniki (poza wodą) dokładnie zmiksuj. Uzupełnij wodą.

 

- Woda z plasterkami ogórka lub melona i listkami świeżej mięty lub melisy. 

 

 

3. Zrób sobie chłodny prysznic. Chłodny, a nie lodowaty! Dzięki niemu poczujesz się świeżo, a Twoje ciało odzyska energię. Jeśli do kąpieli użyjesz kosmetyków z chłodzącymi wyciągami z limonki, mięty, melona czy ogórka wrażenie ochłodzenia będzie jeszcze większe.

 

4. Schłodź stopy. Umyj stopy w chłodnej wodzie i wetrzyj w nie krem chłodzący. Jeśli zależy Ci na długotrwałym uczuciu świeżości stóp, użyj dezodorantu do stóp i talku.

 

5. Mgiełka lub woda termalna w sprayu dla ochłody. Jeśli nie masz możliwości skorzystania z ochładzającej kąpieli, czy to w morzu, jeziorze czy pod prysznicem - użyj mgiełki chłodzącej. Szybko chłodzi i doskonale nawilża skórę, a do tego, łatwo ją wszędzie zabrać ze sobą. Używaj na twarz, szyję, dekolt.

 

6. Jedz warzywa o dużej zawartości wody: arbuz, melon, ogórki, pomidory, sałaty, seler, większość owoców.

  

7. Odstaw perfumy, używaj bezalkoholowych wód toaletowych.  Szczególnie te z np. z nutą cytrusową, morską, orzeźwiająco - kwiatową i leśną pobudzają Twoją energię, wrócą siły, poprawią humor i oddadzą nastrój lata. A przy okazji będziesz ładniej pachnieć.

 

8. Zadbaj o strój. Wybierz ubrania z bawełny o jasnych barwach. Zapomnij o ubraniach przylegających blisko do ciała, nieprzepuszczających powietrza lub absorbujących światło słoneczne np. w ciemnych kolorach.

oliwkowe pięty Oliwę z oliwek wcieramy w stopy i nakładamy czyste bawełniane skarpetki. Zabieg zmiękcza skórę na stopach. Oliwkę możemymy też wmasowywać w ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     323141 / 46 / 8
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI