Magda Radzi / wszystkie grupy

Pić czy nie pić do posiłku?

Pić czy nie pić do posiłku - często pada to pytanie, zaraz po tym, jak dowiadujemy się, że potrzeba 30 ml wody/1 kg masy ciała, czyli osoba ważąca 70 kg potrzebuje jej 2,1 litra!
Oczywiście, ilość wody należy zwiększyć, jeśli zachodzą warunki tj. trening, bieganie, ciężka wysiłkowa praca, upał czy wysoka gorączka.
 
No więc pić, czy nie pić? I dlaczego mama podała znowu ciepły kompot do obiadu?
Zdania na ten temat bywają podzielone.
 
ZASADNICZO:
- pij 15-30 minut przed lub po posiłku
- dopuszczalne są małe łyczki w trakcie posiłku
- piejmy raczej napoje ciepłe lub w temperaturze pokojowej (a nie jak modnie się powtarza, pij zimne - spalisz więcej kalorii, owszem spalisz, ale stres dla organizmu jest za duży, pogarsza się znacznie jakość trawienia, nasz żołądek cierpi!!!)

I KILKA FAKTÓW:
- picie wody podczas posiłku utrudnia trawienie (rozcieńcza soki trawienne) i powoduje zaleganie posiłku w żołądku
-ciepły kompot do obiadu może wspomóc trawienie
- wypicie szklanki ciepłej herbaty do posiłku może spowodować, że zjesz 1 kanapkę, a nie 3
- picie do posiłków nie powinno szkodzić, jeśli wybiera się odpowiednie płyny - zakazane są napoje gazowane i słodzone soki, ale korzystny wpływ na trawienie może mieć zielona herbata lub lampka czerwonego wina
- czarna herbata do posiłku może utrudnić wchłanianie żelaza (istotne w przypadku dzieci, kobiet w ciąży, karmiących, wegetarian i rekonwalescentów)
- refluks, zgaga, problemy żołądkowe lub jelitowe to przeciwwskazania do picia podczas posiłku

Wniosek: zalecam słuchanie swojego organizmu!
Jeśli domaga się on wody podczas posiłków można mu ją dostarczyć, jednak trzeba pić powoli, małymi łyczkami i wybierać odpowiedni napój. Ważna jest też jego temperatura. Potrzebę picia można też ograniczyć jedząc wolno i dokładnie przeżuwając.
 

Słowo \"sukces\" można odmienić na wiele sposobów. Dla każdego z nas sukces oznacza coś innego. Czasem jest to zdrowie lub rodzina, czasem dobry wygląd lub dobre finanse, ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     327000 / 7 / 3
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI