Magda Radzi / wszystkie grupy

Rukola

Rukola - niezwykle wartościowa, dzisiaj stanowi składnik bardzo wielu sałat. I choć jest warzywem liściastym, to należy do warzyw kapustowatych (krzyżowych - a więc bardzo zdrowych).

Charakteryzuje się pikantnym, wyrazistym, lekko gorzkawym smakiem, który zawdzięcza zawartości aminokwasów siarkowych.

 

100 gram (kilkadziesiąt listków rukoli) pokrywa z nawiązką dzienne zapotrzebowanie na witaminę K - to ogromne wsparcie dla układu kostnego. Pokrywa również prawie połowę zapotrzebowania na witaminę A, która jest istotna dla lepszego widzenia.

Taka ilość to także 1/4 dziennego zapotrzebowania na witaminę C (co poprawia nie tylko odporność lecz jest również korzystna dla skóry) oraz foliany. W rukoli znajdziemy także witaminy z grupy B.

Zawiera także chlorofil znany ze swoich właściwości detoksykujących organizm.

 

Rukola to także bogactwo cennych minerałów -  szczególnie dużo zawiera wapnia, magnezu, potasu, żelaza (może być traktowana jako dobre źródło roślinne minerałów zapobiegających anemii).

Zawartość potasu sprawi zaś, że skorzysta na tym układ krwionośny. Zawartość antyoksydantów jest istotna z punktu profilaktyki przeciwnowotworowej.

Pod tym względem pozostawia konkurencję w postaci sałaty lodowej daleko w tyle, przekraczając zawartość poszczególnych witamin i minerałów kilkukrotnie.

 

Przy tym wszystkim, taka ilość to zaledwie 25 kcal. A bogactwo błonnika pokarmowego wraz z niską kalorycznością sprawia, że czujemy po jej spożyciu sytość znacznie wcześniej i jest zdrowe dla układu pokarmowego, perystaltyki.

 

Czyli: rukola jest idealna dla odchudzania !

 

Choć regionem pochodzenia rukoli są zazwyczaj kraje śródziemnomorskie, to można ją bez problemu uprawiać także w Polsce. Bardzo szybo rośnie.

 

Dodanie rukoli do dania to pewny sposób by wzbogacić jego smak. Innym pomysłem jest przygotowanie pesto ze świeżej rukoli. Jedzmy rukolę na zdrowie!

Balsam z masłem kakaowym do bardzo suchej skóry 2 części: masło kakaowe 3 części: olej z awokado/olej z kiełków przenicy 1/3 części: witamina ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     312734 / 61 / 6