Magda Radzi / wszystkie grupy

Owoce jagodowe

Domowe maliny czy leśne jeżyny, czarne jagody czy kolorowe porzeczki (a także agrest, żurawina) - powinny często gościć na naszych stołach!

Mają:

- bardzo dużo zdrowych pigmentów (flawonoidy) o działaniu antyoksydacyjnym: min. wzmacniają układ odpornościowy, przeciwdziałają nowotworom, wzmacniają naczynia krwionośne i regulują ciśnienie krwi; są też niezbędne dla prawidłowego wzroku!

- dużo witamin np. wit. C

- dużo potasu

- są prawdziwą bombą błonnikową.

 

Przy tym są niskokaloryczne (średnio 100g owoców ma 30g kalorii) i bezpieczne nawet dla cukrzyków.

Lubicie?

Najlepszym sposobem przechowania resztek jest ich zamrożenie. Mrożenie pozwala zachować niemal wszystkie składniki odżywcze w potrawie. Taki zamrożony bigos podgrzany ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2018 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     312734 / 61 / 6