Magda Radzi / wszystkie grupy

Strączki - zestawienie najbardziej wartościowych

Strączki są wartościowe i warto wprowadzić je do menu. Nie zawsze jednak je lubimy, najczęściej dlatego, że są dość ciężkostrawne. Ale można znacznie poprawić ich strawność, stosując się do zasad gotowania, które znajdziesz W TYM LINKU. 

 

Jest kilka zalet strączków min. duża gęstość odżywcza, czyli duża zawartość witamin i minerałów, duża ilość pełnowartościowego białka, niski indeks glikemiczny, duża zawartość błonnika, 

 

A oto zestawienie, w kolejności od najbardziej wartościowych:

Fasolka szparagowa, mrożony zielony groszek, bób, czerwona soczewica, soja, fasola kidney, fasola biała, fasola mung, ciecierzyca, groch.

Opracowany w latach 80-tych XX wieku indeks glikemiczny to system klasyfikacji wszystkich węglowodanów na skali 0-100, pozwalający sprawdzić, jak wpływają one na bardzo ...

ZNAJDŹ NAS NA FB

IZO NA INSTAGRAMIE

SPRAWDŹ SWOJE BMI!

NEWSLETTER

Instytut Zdrowego Odżywiania
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
copyright © 2007-2019 Instytut Zdrowego Odżywiania
idea, gfx & code by warlock
all rights reserved     352145 / 80 / 6
REGULAMIN ~ POLITYKA PRYWATNOŚCI